Har någon sett filmen "Hundtricket"?


Som jag berättat i tidigare inlägg har jag varit hundvakt i veckan...........


Det var tisdag eftermiddag. Jag hade somnat till en stund och vaknade av att ett hund slickade mig i ansiktet... dessutom hördes ett jobbigt ljud från åkgräsklippare utanför. Alla gräsmattor i hyreshus-området skulle bli klippta och fina! Hundarna ville såklart ut och rastas.


Utanför huvudentrén stog en vit van parkerad (förbjudet att parkera där), med en ramp nerfälld där bak! Jag såg hur intresserade hundarna var av rampen och ville springa dit och nosa direkt, kanske klättra upp!


Oj, så rätt jag hade! Jag håller emot kopplen, men det hjälper inte! Fort som bara den springer jag efter och rundar bilen. Väl på rampen ser jag något:


Där sitter en as FRÄSCH kille, solbränd och med bar överkropp, och kelar med mina tillfälliga vovvsingar.


Fräschingen: "Åh, vilka fina hundar. Är dom dina?"


Jag: (tomatröd i ansiktet): "Öh, nej, jag är hundvakt!"


Vårt samtal pågår en bra stund.


Jag: "Kom nu vovvar så går vi vidare". Den ena vovven följer glatt med, medans den andra sitter kvar hos snyggingen... Jag drar i kopplet och ropar på hunden.... Mitt ansikte blir ännu rödare!! Tillslut lyssnar vovven på mig och kommer.


Snyggingen ropar "Hej då", och asgarvar. Jag vänder mig om med jämna mellanrum en bra bit på vägen, och ser att han fortfarande sitter och kollar på mig *mums*.


Hm, synd att han inte hade en egen vovve. Då hade man kunnat köra ett riktigt hundtrick. Du vet, låna en vovve, och ja, umgås... Men men, fräsch var han hur som helst....

Får fortsätta att hålla utkik efter killarna som klipper kommunens gräsmattor!

11 kommentarer

felicia

31 Jul 2009 15:35

Hahha hundtricket! ett tag sen nu asså! :)

Sv: Tack så mycket, din blogg är också jättefin!



KRAM

Rebecca

31 Jul 2009 15:37

sv: tacktack :)

Sofia

31 Jul 2009 16:26

Sv: Tack :) detsamma! ^^

Ida

31 Jul 2009 16:38

SVAR: Åh tack :D<3

bella

31 Jul 2009 17:35

din blogg var oxå superfin! besök gärna min igen! :)

Linda - Blivande tvåbarnsmamma

31 Jul 2009 17:48

sv: Tack så mycket =) Hoppas att du får en fin dag!

Märta

31 Jul 2009 18:10

Tack så mycket! Hundtricket är as rolig=) Kram

V I L J A - Släpp aldrig dina drömmar ♡

31 Jul 2009 18:20

Då var det äntligen Fredag igen, dagarna går fort!

Hoppas du får en skön kväll och en härlig helg! :)

A A N N I E M A T I L D A

31 Jul 2009 20:22

känner med för att va hundvakt ! :D

Sophie

31 Jul 2009 20:36

Den filmen är så jävla bra :) Tack så mycket !

Jessie

02 Aug 2009 01:32

Haha den filmen är så bra!

Kommentera

Publiceras ej