Har ni hört att dom ska köra alla Twilight-filmerna på TV6 - med start ikväll kl. 21.00. Även fast jag har alla dvd:erna så måste jag se dom, längesen sist :). Och för er som inte har sett första filmen...
 
Handling: Filmen kretsar kring huvudpersonen Bella Swan. Hon bor i Phoenix, Arizona, med sin mamma och hennes nya man Phil. Men Phil behöver resa mycket i sitt jobb som baseballspelare, så Bella bestämmer sig för att bo med sin pappa Charlie som är polismästare för att göra sin mamma lycklig. Charlie bor i den regniga småstaden Forks, i delstaten Washington. Hon kommer dit i början av vårterminen på sitt andra år, men får ganska snabbt vänner. På lunchen en dag får hon syn på syskonen Cullen, och blir genast intresserad av den mystiske Edward Cullen. Edward undviker henne till en början, men inser snabbt att han inte kan vara utan henne. Bella börjar få misstankar om Edwards talanger, till exempel att han är väldigt stark, snabb, likblek, kallhudad och att hans ögon byter färg. Till slut kommer hon fram till att han är en vampyr, men det hindrar henne inte från att bli kär i honom. En komplicerad förälskelse får sin början och gör livet svårt för det omaka paret. När det dessutom dyker upp ondsinta vampyrer i staden får Bella och Edward kämpa för att kunna vara tillsammans. Men de slutar inte älska varandra. Jacob är också kär i Bella och riskerar livet för henne i en strid på liv och död.
 
Bildkälla: google.se
 
 
 
 
 

14 kommentarer

Sarah Persson

15 Apr 2014 21:23

Skulle behöva se dem, har bara sett de två första! haha

Nathalie Tegelstam

15 Apr 2014 21:28

Riktigt bra film, verkligen :) kramkram

emelie andersson

15 Apr 2014 21:37

sv: nej det är en väldigt dyr sport och det behövs verkligen ;)

Sarah Persson

15 Apr 2014 21:38

Ja, vet ju knappt vad som händer! haha

emelie andersson

15 Apr 2014 21:42

sv: ja den har varit bra, din då? :) <3

Sarah Persson

15 Apr 2014 21:48

Hihi det vet jag dock! :D tror jag har läst tredje dock!

jonna

15 Apr 2014 21:58

haha ja, det ska jag hälsa honom :) Han försöker få mig att heja på liverpool, men "tyvärr" håller jag på arsenal :) hehe

AAMANDAOLIVIA

15 Apr 2014 22:02

känns som att vara tillbaka till typ 2010 när man kollar på den just nu.. älskade den då verkligen! bästa twilight :)

Ida Gratte

15 Apr 2014 22:06

Jo det förstår jag!! :)

Tycker inte riktigt om de filmerna ;)

Kimmey ~ Kung varje dag

15 Apr 2014 22:14

Hade nog kollat om vi hade 6:an, men det har vi inte. haha

emelie andersson

15 Apr 2014 22:39

åh vad mys :) <3

Moa

15 Apr 2014 22:56

åh älskar dessa filmerna! Hur många dagar var de igen dessa gick på tv? :)

Linda

15 Apr 2014 22:56

jag gillar den:D

Ebba Axelsson

17 Apr 2014 02:14

ÄLSKAR twilight!

Kommentera

Publiceras ej