Kl. 20.00 ikväll är det dags för den nionde fredagsfinalen i årets Idol - elle kvartsfinal kan man även säga... och ikväll så är temat "Darin-låtar". Idolerna sjunger inte bara en, utan två låtar var. Dels en Darin-låt & sedan varsin egen låt som do varit med och skrivit själva. Det här sjunger i alla fall idolerna.
 
1.) Josefine - "Nobody knows" (Darin) och "Stay gold" (Egen låt)
 
2.) Lisa - "Homeless" (Darin) och "Love run free" (Egen låt)
 
3.) Ludvig - "Step up" (Darin) och "1000 mph" (Egen låt)
 
4.) Mollie - "Why does it rain" (Darin) och "Iris" (Goo goo dolls)
 
5.) Josefine - "I love rock 'n' roll (Joan Jett & the blackhearts) och "Losing myself without you" (Egen låt)
 
---------------------------------------
 
Jag vet inte om jag kommer följa Idol ikväll, vi får se. Det är dags för Ludvig att åka hem, men jag blir väldigt väldigt glad om Lisa får lämna.... hon är bara TOO MUCH!!! Tråkigt när hon kan vara urusel, men ändå få stående ovationer :(. Orättvist.
 
 
Vad tror ni, vem toppar och vem floppar?
 
 Bildkälla: tv4.se/idol
 
 
 

 
 
 
 
 
 

12 kommentarer

bexollila

21 Nov 2014 17:51

sv ja visst va de många härliga bilder :D

bella

21 Nov 2014 18:17

haha tack så mycket gumman.
idol ikväll :)

Life of Johanna

21 Nov 2014 19:02

Ja ludvig måste bara åka ut ikväll!!!! Jag skall kika, iaf ha tv:n på :)
Lisa är ingen favorit här heller :(

Ja, stora killen, beställde du ett sånt spöke, sett dem när vi varit på ikea, de har kanske fler nattlampor :)

sofft.blogg.se

21 Nov 2014 19:15

sv: Ja det är det verkligen!! <3

hanna

21 Nov 2014 19:45

åh tack :D
men det lät ju sjukt jäkla mysigt lär ja säga! :D just nu älskar ja promenader !!

emelie andersson

21 Nov 2014 20:50

det blir nog bra kväll idag :D

sv: okej vad roligt :)

Life of Johanna

21 Nov 2014 22:08

Ja de är så fina de spökena, kommer nog köpa någon sådan med :)

Linda

21 Nov 2014 22:50

missade dagens!

emelie andersson

21 Nov 2014 23:17

sv: tack så mycket :D

jasså, gör du inte? :(

Lollee

22 Nov 2014 11:37

Tycker att det var synd att inte en kille gick till semifinalen :/

JoJo

22 Nov 2014 12:33

jag såg inte idol igår men jag fattar inte hur ludvig kan ha tagit sig så långt som han har? vem fan röstar på honom?! ;o

sv; tack! tog det igår när jag var in till stan en vända på förmiddagen <3

härligt att höra att du är frisk igen! :D haha brukar bli så att man tar det lugnt på fredagar på soffan, det gjorde jag med på kvällen ^^

emelie andersson

22 Nov 2014 13:00

sv: ja det tror jag med :(

Kommentera

Publiceras ej