Morning folks,
 
Uh, jag är så otroligt trött... blev liggades långt in på natten med min mini-PC i sängen och tittade på en lägenhet. Jag är supernöjd med min nuvarande mysiga 2:a på 59 kvadrat, men har ALLTID velat och drömt om att bo nere på torget. Igårkväll såg jag att det hade lagts upp 2 st lägenheter på hyresbolagets hemsida som matchar mina önskemål.
Jag skrev upp mig på den ena, jag menar, jag har ju inget att förlora på det. MEN, att byta en mysig och rymlig 2:a på 59 kvadrat mot en 1:a på 44 kvadrat. Visst, hyran blir 600:- billigare/månad och jag hamnar där jag vill bo, men samtidigt så "försvinner" 15 kvadrat. Vad skulle ni gjort om ni hamnade i samma "situation"?
 
Idag blir det ytterligare en stressig jobbdag, men det ska faktiskt bli riktigt skönt att genomföra veckans 8 sista intensiva timmar - sen blir det HELG!
Ikväll ska jag hem till mamma & pappa. Eftersom pappa är bortrest över helgen så ville mamma att vi skulle ha lite tjejkväll/mys. Blir nog Idol och lite god mat.
 
Hoppas att ni alla får en superfin fredag!
 
Jag är sugen på lägenheten...
 
 
 
 

12 kommentarer

Emelie Andersson

24 Oct 2014 06:35

Om du är sugen på den ska du ta den! :)

Sv: ja gör det <3

ebba

24 Oct 2014 11:04

låter supermysigt!

ställ gärna några frågor i min frågestund & se till att ha en toppen helg :D
kramisar

Venice

24 Oct 2014 14:08

Tack så mycket jag är på väg ;)
Vet du vad!? Jag har bott i tre år på 25 kvadrat! Det du ;) Hahaha! Det funkade faktiskt riktigt bra för jag hade visst turen att ha finger för det där med att möblera trångt! Fick plats med både säng, soffa, soffbord, matbord med fyra stolar, bokhylla och lite mer småsaker :D

Life of Johanna

24 Oct 2014 15:55

oh svårt det där. Jag vet inte. Hade jag verkligen super mycket velat bo där hade valet nog varit enkelt.

Erika

24 Oct 2014 16:00

Själv bor jag i en 3:a och har väldigt svårt för att byta ner mig till en 2:a trots att det är i området jag vill bo i. Men om du känner att det känns bra med en etta och att du vill bo just där - go for it :)

emelie andersson

24 Oct 2014 16:53

sv: nä precis :D

Ebba

24 Oct 2014 17:08

Svar: tack så mycket :)

Kul att flytta och få inreda ju! Ställ gärna lite frågor i min frågestund :) ha en toppen kväll. kram

Life of Johanna

24 Oct 2014 17:23

Javisst var den härlig bilden haha

emelie andersson

24 Oct 2014 17:24

sv: tack så mycket, och desamma :D <3

Life of Johanna

24 Oct 2014 17:36

Låter som en skön kväll för dig och din mamma! :)

emelie andersson

24 Oct 2014 17:54

sv: okej så mysigt :) låter ju perfekt! <3

jonna

24 Oct 2014 20:45

Hade jag bott själv hade jag lätt kunnat bo i en etta. Känns ju så mysigt :) + att du verkligen vill bo där. Det är ju toppen om man hittar en fin lägenhet någonstans man verkligen vill bo :)

Kommentera

Publiceras ej