Jag blev utmanad av fina Tina...

 

1. Hur gammal är du om fem år? - 35 år! Herregud, halvvägs till pensionär!

2. Vem var den sista du träffade? - Min syster & hennes pojkvän!

3. Hur lång är du? – 1,61 m


4. Vilken var den senaste filmen du såg? – ”Rum 302”, den senaste Beck-filmen


5. Vem ringde du senast? - Min mamma & pappa


6. Hur löd ditt senaste sms och till vem? – Ska jag skicka över inköpslistan? :) till min syster!  


7. Vad är dagens planer? – Bara en massa TV- och filmmys här hemma i lägenheten. Sedan blir det tidig läggdags eftersom jag ska upp tidigt imon och jobba.


8. Föredrar du att ringa eller skicka sms? – Sms, helt klart!


9. Är dina föräldrar gifta, sambos eller skilda? 
- Sambos


10. När såg du senast din mamma? – Igår kväll


11. Vilken ögonfärg har du? - Blågröna


13. Har du någon gång hittat en katt? - Nej?


14. Vilken är din favoritplats? - I hela världen tror jag det är Sydney, Australien, i Sverige är det helt klart goa’ gla’ Göteborg :)

 

15. Vilken plats föredrar du minst? – Platser där jag inte känner mig hemma, som får mig att må dåligt


16. Var tror du att du befinner dig om tio år? – Oj, svårt. Hoppas såklart att jag har träffat min ”Mr Right”, förlovad, mamma till 2 st barn och bosatt i ett fint hus. 


17. Vad skrämde dig som barn? – En läskig docka som fanns på dagis


18. Vem fick dig att skratta senast? - Min systers pojkvän Mikael


19. Är du för ung för att äga vinylskivor? – Nej, samlar dessutom på vinyler


20. Har du stationär eller bärbar dator? - Bärbar.

21. Sover du med eller utan kläder på dig? - Utan oftast

 

22. Hur många kuddar har du i sängen? - Tre


23. Hur många landskap har du bott i? - Ett


24. Har du någon gång spytt på fyllan? - Ja


25. Föredrar du skor, strumpor eller barfota? – Strumpor, barfota på sommaren


26. Är du social? – Ja, verkligen :)


27. Vilken är din favoritglass? – Piggelin


28. Vad skulle du göra om du vann en miljon? – Resa, men även spara en hel del!


29. Tycker du om kinamat?  - Ja 


30. Tycker du om kaffe? – Ja, druckit det sedan högstadiet


31. Vad dricker du till frukost? - Kaffe/Juice 


32. Sover du på någon särskild sida? - Jag sover mest på vänstersidan ,in mot mitt mitten av sängen… har en dubbelsäng för mig själv :)


33. Kan du spela poker? – Nej, är helt ointresserad.


34. Tycker du om att mysa? – Absolut!


35. Är du en beroendemänniska? – Ja, i vissa perioder 


36. Känner du någon med samma födelsedag som din? – Nej, faktiskt inte.


37. Vill du ha barn? - Ja, med Mr Right


38. Kan du några andra språk än svenska? - Engelska och lite tyska (farfar kom från Tyskland)… Norskan låter ju precis som svenskan så den gills inte :)


39. Har du någonsin åkt ambulans? – Ja, senast jag åkte ambulans var faktiskt i tisdags! 


40. Föredrar du havet eller en pool? - Det beror på vart jag befinner mig, poolen är ju mer trevlig men kan vara kul att bada i havet och vara vid fina sandstränder också 


41. Vad spenderar du helst pengar på? - Kläder, smink, elektronik prylar och resor


42. Äger du dyra smycken? – Inte smycken kanske, men andra accessoarer


43. När känner du dig lycklig? - Ofta


44. Vad var det senaste du stoppade i munnen? - Yoghurt 


45. Vem är den roligaste människan du känner? – Min kollega Rune & min bästa vän Lisa


46. Välj ett ärr på din kropp? – Mitt senaste i pannan 


47. Vad har du för ringsignal? - Någon tråkig som finns på iPhone


48. Har du kvar klädesplagg sen du var liten? - Ja, mamma har sparat några som hon inte kunde slänga!

49. Flirtar du mycket? – Nej, har en tendens att ”hänga upp mig” på en och samma kille!


50. Vart togs din profilbild för din blogg? – Den kommer från google.se. (John Mayer, min största idol) 

 
51. Kan du byta olja på bilen? – Nej, jag har varken bil eller körkort


52. Har du fått fortkörningsböter? - Nej


53. Vilken var den senaste bok du läste? – The Carrie diaries

54. Läser du dagstidningen? - Ja, ibland 


55. Prenumererar du på någon veckotidning? – Ja, ganska många olika


56. Dansar du i bilen?  - Jepp, både sjunger med & diggar. 


57. Vilken radiostation lyssnade du på senast? – NRJ, Rix FM


58. Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper? – Inköpslistan :)


59. När var du i kyrkan senast?  - Hm, måste vara för 4år sedan när min systerson döptes.


60. Vilka personer utmanar du? - Jag utmanar ALLA som vill svara på frågorna, ju fler desto roligare.

 

 
 

10 kommentarer

Erika

04 Jan 2015 19:22

Roligt med sådan här lista ^^

Life of Johanna

04 Jan 2015 20:01

Härlig läsning =)

Tina Olofzon

04 Jan 2015 20:26

vad fin inledning, "jag blev utmanad av fina Tina" gullis! Var riktigt intressant att läsa,man får bättre bild av varandra med såna här utmaningar!:) vi har lite samma syn på allt och rutiner ;)

Sv:ja juste,du får jobba så länge du orkar! Krya på dig gumman!

Några planer inför veckan? :)

Kram <3

Julia

04 Jan 2015 20:59

rolig lista :)

Linnéa Thell Jansson

04 Jan 2015 23:33

Tycker alltid det är väldigt roligt att läsa sånt här :)

Tina

04 Jan 2015 23:59

Sv: Du är för go! :) Okej det blir en hel del jobb då! Ta det lugnt bara så du kan kurera dig helt! :)

Jadu jag har rätt fullt upp,

i morgon har jag tagit semester för då ska jag, min pojkvän, mamma, pappa, min lillasyster, faster, hennes kille, deras barn, farmor och farfar först gå ut och äta tvårätters på kött och bar sedan gå på en revy sedan blir det ut och ta en öl eller något efter det.

Sedan Tisdag ska jag skjutsa min pojkvän till stationen för han ska hem :/ sedan jobbar jag kväll.

Onsdag blir det åka och besikta bilen och träffa en kompis, vi ska byta julklappar, fika och på kvällen ska vi träna.

Torsdag jobbar jag kväll

Fredag jobbar jag kväll

Lördag ledig, då blir det träning

Söndag jobbar jag 12-19

Trevlig kväll på dig, krya på dig!
Kramar<3

♫♪ sandra

05 Jan 2015 12:30

kul att läsa :)

JoJo

05 Jan 2015 15:31

roligt inlägg, tror jag kommer anta utmaningen! ^^

sv; skönt att höra att ryggen är bättre! :) men åh, din stackare! :( men inte ska du skämmas över att du har epilepsi, är ju en rätt vanlig sjukdom. min mamma har det t ex och jag vet flera också som har det. usch, att du ramlade ihop och slog dig så illa! :( hur mår du nu sweetie? <3

Thea

05 Jan 2015 21:24

Kul inlägg, lite så där "get to know me" ;)

jonna

06 Jan 2015 00:19

tycker alltid det är kul att läsa inlägg med såna listor :) Kanske tar och svarar på den själv också!

Kommentera

Publiceras ej